May 9, 2012

kekeliruan lepas spm

assalamualaikum,,,entri kali ni memang menjadi topik hangat bagi lepasan spm macam aq ni,hmm,,,,banyak betul kesilapan yang dibuat,sesal tak berguna lagi..jadi redha jela dengan ape yang terjadi,sesungguhnya apa yang terjadi ada hikmah di sebaliknya.Allah menentukan yang terbaik untuk hambaNya.Belajar dari kesilapan,macam saya ni,time isi borang upu,saya tak bincang dengan keluarga,jadi itu adalah suatu kesilapan.huhu,,tidak mengapa..tak baik menyesali perkara yang telah terjadi..ok..saya apply diploma farmasi untuk pilihan pertama dalam upu(ehem,dulu saya tak taw pulak yang asasi sains pon boleh further farmasi)time tu,saya memang pendek akal.saya memang bertekad tak nak masok matrikulasi.

then,lepas dpt result upu,saya dapat diploma farmasi dekat uitm penang!alhamdullillah..saya dapat tawaran,tapi terdapat pula kesulitan,*alasan:terlalu jauh(saya duduk negeri sembilan) and tempoh masa yang lama(saya nak sambung degree nnt)jadi,macam terpaksa tak nak je...lagi satu,saya dapat tawaran kat matrix kuala pilah,hmm,,,dah bertambah rasa kekeliruan..mak suroh pegi matrix sebab kejap je,tambah lagi kakak saya pon baru keluar dari matrix tuh.so...keputuan yg terkini,rasa macam kena pegi matrix je,hmm,,,aq harap ni adalah yang terbaik yang ditentukan Allah untuk aq,keluarga aq,agamaku,negaraku dan kehidupan aq.

bila dipikirkan balik,situasi ni sama macam time aq apply untuk sambong blaja kat mrsm form 4.aq apply kat mrsm gemenceh and terendak.tapi,bila dapat penempatan,tup2,tiba tiba dapat kat mrsm serting(erk,satu nama yang tak pernah terlintas nak apply)huhu,punyela aq sedih time tu,sebab terpisah dgn kawan2 lama kat kuala klawang,sebab ade 2 org je yg dapat kat serting tuh,tapi bila aq masok,aq sedar,tu yang terbaik untuk aq,sebab kalau aq masok tempat lain,maybe aq akan terus liar(huhu,rasenye la,bg aq da cukup liar),so...maybe sekarang ni,yang aq tak terlintas nak blaja kat situ la...yang aq dapat.InsyaAllah,aq akan try studi hard core gile3 kat matrix and dapatkan pointer 4.0.insyaAllah..amin...hope korang doakan aq...

*kepada yang dilema macam ni jugak,pikir la sedalam dalamnya,pikir faktor masa panjang dan pendek sekaligus,kelebihan dan kekurangan,bayangkan diri dalam due2 situasi,yang paling PENTING,bergantung kepada Allah s.w.t,insyaAllah...mendapat yang terbaik..amin..

No comments:

Post a Comment